nagrzewnice mobilne master
890-960 kg/m? wartość opałowa: 41 500-45 000 kJ/kg (9900-10 700 kcal/kg) barwa: ciemnobrunatna do czarnej Zastosowanie: jako paliwo (z uwagi na niską cenę) do okrętowych wolnoobrotowych silników tłokowych, parowych kotłów okrętowych oraz do rozruchu energetycznych kotłów parowych jako paliwo do kotłów parowych w niektórych modelach parowozów jako paliwo do pieców przemysłowych (np. przy produkcji gipsu) surowiec do destylacji próżniowej, w celu uzyskania smarów ciekłych (olejów smarnych) i smarów stałych (np. wazeliny); pozostałością destylacji próżniowej jest asfalt ponaftowy1 surowiec do krakingu, w celu uzyskania olejów pędnych i benzyn. Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/MazutInnym sposobem ogrzewaniaNagrzewnica samochodowa Nagrzewnica ? urządzenie będące częścią samochodu, służy do ogrzewania wnętrza kabiny. Nagrzewnica zbudowana jest w postaci bloku użebrowanych rurek, przez które przepływa gorąca ciecz z układu chłodzenia silnika. Napływające z zewnątrz zimne powietrze przepływa przez nagrzewnicę i po ogrzaniu jest kierowane do wnętrza kabiny. Przepływ powietrza może być wspomagany wentylatorem. Rodzaje systemów regulacji działania nagrzewnicy: W przewodzie doprowadzającym gorącą ciecz do nagrzewnicy wmontowany jest zawór, którym reguluje się przepływ cieczy, a tym samym intensywność nagrzewania Przepływ cieczy nie jest regulowany, cały czas jest maksymalny, reguluje się natomiast sposób przepływu powietrza. Powietrze wpadające z zewnątrz jest kierowane częściowo przez nagrzewnicę oraz bezpośrednio do kabiny, regulacja polega na ustawieniu stosunku powietrza nieogrzanego do powietrza ogrzanego. W niektórych samochodach w nagrzewnicy wmontowana jest grzałka elektryczna zasilana z instalacji elektrycznej samochodu. Zadaniem tego elementu jest ogrzewanie przepływającego powietrza gdy temperatura cieczy chłodzącej jest zbyt niska, np. zaraz po uruchomieniu silnika. Rozwiązanie to powoduje duże obciążenia instalacji elektrycznej. Innym sposobem ogrzewania samochodu jest ogrzewanie postojowe (zw. webasto), które nie pobiera ciepła z układu chłodzenia, ale z bezpośredniego spalania benzyny lub oleju napędowego w wydzielonej do tego specjalnej komorze. W tym systemie ogrzewanie kabiny nie jest uzależnione od pracy silnika. Jest stosowane na obszarach o niskiej temperaturze np. Szwecja, Alaska ale także coraz powszechniej w krajach o klimacie umiarkowanym gdyż pozwala szybciej przygotować samochód do jazdy (topi śnieg), wpływa na mniejsze zużycie paliwa i podnosi żywotność silnika (jednostka napędowa jest rozgrzana - nie występuje efekt tzw. zimnego startu)Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Nagrzewnica_samochodowaTanie ogrzewanie domowe Centralne ogrzewanie domowe montowane jest w momencie budowy nowego domu. Wówczas budowlańcy i specjaliści od spraw centralnego ogrzewania określają, jakiego rodzaju ogrzewanie może się okazać najlepsze w konkretnym domu. Biorą oni także pod uwagę upodobania przyszłych mieszkańców domu i fakt, w jaki sposób wyobrażają sobie oni centralne ogrzewanie domu. Po dokonaniu wyboru centralnego ogrzewania rozpoczynają się prace mające na celu montaż takiego ogrzewania. Trzeba podkreślić, że jeżeli wybrany zostanie optymalny rodzaj ogrzewania, to takie ogrzewanie w codziennej eksploatacji będzie bardzo tanie. Dlatego wydaje się, że warto podczas budowy domu zasięgać opinii specjalistów nawet, jeżeli dany dom budowany jest bardziej własnymi siłami.
890-960 kg/m? wartość opałowa: 41 500-45 000 kJ/kg (9900-10 700 kcal/kg) barwa: ciemnobrunatna do czarnej Zastosowanie: jako paliwo (z uwagi na niską cenę) do okrętowych wolnoobrotowych silników tłokowych, parowych kotłów okrętowych oraz do rozruchu energetycznych kotłów parowych jako paliwo do kotłów parowych w niektórych modelach parowozów jako paliwo do pieców przemysłowych (np. przy produkcji gipsu) surowiec do destylacji próżniowej, w celu uzyskania smarów ciekłych (olejów smarnych) i smarów stałych (np. wazeliny); pozostałością destylacji próżniowej jest asfalt ponaftowy1 surowiec do krakingu, w celu uzyskania olejów pędnych i benzyn. Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/MazutInnym sposobem ogrzewaniaNagrzewnica samochodowa Nagrzewnica ? urządzenie będące częścią samochodu, służy do ogrzewania wnętrza kabiny. Nagrzewnica zbudowana jest w postaci bloku użebrowanych rurek, przez które przepływa gorąca ciecz z układu chłodzenia silnika. Napływające z zewnątrz zimne powietrze przepływa przez nagrzewnicę i po ogrzaniu jest kierowane do wnętrza kabiny. Przepływ powietrza może być wspomagany wentylatorem. Rodzaje systemów regulacji działania nagrzewnicy: W przewodzie doprowadzającym gorącą ciecz do nagrzewnicy wmontowany jest zawór, którym reguluje się przepływ cieczy, a tym samym intensywność nagrzewania Przepływ cieczy nie jest regulowany, cały czas jest maksymalny, reguluje się natomiast sposób przepływu powietrza. Powietrze wpadające z zewnątrz jest kierowane częściowo przez nagrzewnicę oraz bezpośrednio do kabiny, regulacja polega na ustawieniu stosunku powietrza nieogrzanego do powietrza ogrzanego. W niektórych samochodach w nagrzewnicy wmontowana jest grzałka elektryczna zasilana z instalacji elektrycznej samochodu. Zadaniem tego elementu jest ogrzewanie przepływającego powietrza gdy temperatura cieczy chłodzącej jest zbyt niska, np. zaraz po uruchomieniu silnika. Rozwiązanie to powoduje duże obciążenia instalacji elektrycznej. Innym sposobem ogrzewania samochodu jest ogrzewanie postojowe (zw. webasto), które nie pobiera ciepła z układu chłodzenia, ale z bezpośredniego spalania benzyny lub oleju napędowego w wydzielonej do tego specjalnej komorze. W tym systemie ogrzewanie kabiny nie jest uzależnione od pracy silnika. Jest stosowane na obszarach o niskiej temperaturze np. Szwecja, Alaska ale także coraz powszechniej w krajach o klimacie umiarkowanym gdyż pozwala szybciej przygotować samochód do jazdy (topi śnieg), wpływa na mniejsze zużycie paliwa i podnosi żywotność silnika (jednostka napędowa jest rozgrzana - nie występuje efekt tzw. zimnego startu)Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Nagrzewnica_samochodowaTanie ogrzewanie domowe Centralne ogrzewanie domowe montowane jest w momencie budowy nowego domu. Wówczas budowlańcy i specjaliści od spraw centralnego ogrzewania określają, jakiego rodzaju ogrzewanie może się okazać najlepsze w konkretnym domu. Biorą oni także pod uwagę upodobania przyszłych mieszkańców domu i fakt, w jaki sposób wyobrażają sobie oni centralne ogrzewanie domu. Po dokonaniu wyboru centralnego ogrzewania rozpoczynają się prace mające na celu montaż takiego ogrzewania. Trzeba podkreślić, że jeżeli wybrany zostanie optymalny rodzaj ogrzewania, to takie ogrzewanie w codziennej eksploatacji będzie bardzo tanie. Dlatego wydaje się, że warto podczas budowy domu zasięgać opinii specjalistów nawet, jeżeli dany dom budowany jest bardziej własnymi siłami.